Yoga en pilates

Pilates plus: dinsdag van 10.30-11.15 uur o.l.v. Esmeralda van Liefland

 Pilates is een trainingsmethode gericht op houding, stabiliteit, coördinatie en ademhaling.

Het is een work-out die spieren versterkt en rekt. Je traint vooral je rompstabiliteit oftewel je buik, rug en bekken. Een stabiele, sterke kern vermindert het risico op blessures. Pilates plus is geschikt voor mensen met rugklachten.

 

Yin Yoga: dinsdag van 18-19 uur o.l.v. Esmeralda van Liefland

 Yin Yoga is een langzame vorm van yoga.

Door houdingen 3-5 minuten vast te houden rek je het bindweefsel en creëer je ruimte in bindweefsel en gewrichten. Bindweefsel speelt een belangrijke rol bij spanningen.

Yin Yoga zorgt voor loslaten en ontspannen. Je lichaam en geest kunnen hierdoor weer opladen.

 

Stoelyoga : vrijdag van 14-15 uur o.l.v. Karin Klop

 

Bij Stoelyoga voer je milde yoga oefeningen uit op een stoel.

Hierdoor is het voor iedereen haalbaar, ongeacht leeftijd, conditie en lenigheid. Je leert spanning los te laten en je concentratie en motoriek te verbeteren.

Een stoelyogales bestaat uit ontspanningsoefeningen, ademhalingsoefeningen, rek en strekoefeningen, houdingsoefeningen en concentratieoefeningen.